pondělí 29. srpna 2016

First Class Coach

Když se mě někdo zeptá, čím jsem rád, odpovím, že jsem rád učitelem. I ostatní jsou rádi, že jsem jim učitelem. Rád lidi vedu, ale nerad bývám vedoucím. Rád někoho řídím, ale nerad bývám ředitelem. Spíše jsem rád řidičem. Řídím rád a rád se řítím směrem dopředným. Rád někomu pomáhám, ale obvykle nebývám napomahačem. Rád se s lidmi o něčem bavím a jsem rád i bavičem. Umím se bránit, ale ještě jsem nebyl brancem. Nikdo mi neříká "Zlobře", i když se někdy zlobím. A poté křiknu "No tak dobře!" a už se potom nezlobřím. Rád jsem na světě, ale nejsem světcem. Rád bych byl zas znovu plavcem, jako dřív, ale v Praze nemám bazén, to je div. A tak nedávám na odiv svůj znak ni prsa, nejsem blázen!!! Mám rád v ústech jazyk český a rád jej i vyměním za polský či za španělský, anglickému nehovím. Sloužím denně českým dětem, provázím je internetem, knihou vedu jejich oči textem, za něj, stále hloub, aby tomu přišli na kloub. Sloužím státu, za pakatel, jako soudní překladatel. A jsem také cestovatel, s hrůzou sedám do letounu, připásán, až sotva dýši. To vám o mně tedy píši. Tak si pište, vážení, u mně se nic nezmění: kdos mi řekl, že jsem kouč.... "Ale slečno, pletete se! Angličtině nehovím!" - "Ale jste, to zas já vím... A to je teď moderní!" Nastoupila do vagónu, zamávala z okénka a já jsem viděl, jak kolem mne projíždějí First and Second Class Coaches. Takže jsem se zamyslel, jakže to s tím koučem je.

A čím jste rádi vy? 

Žádné komentáře:

Okomentovat